وبلاگ

کارشناسی بدنه خودرو چیست؟

هنگامی که شما خودرویی را خریداری می‌کنید، برای بررسی کامل آن نیاز به فردی دارید که خودروی شما را از نظر بدنه، فنی و موتور بررسی نماید. به این ترتیب، خیال شما بابت سلامت خودرو و امنیت آن راحت خواهد بود.

اگر دنبال خرید خودروی دست دوم یا صفر هستید برای اطمینان از سلامت خودرویتان باید از کارشناسی تخصصی خودرو استفاده کنید.لطفا دقت فرمایید که این موضوع هیچ ارتباطی با معاینه فنی خودرو نداشته و راه و هدف جداگانه‌ای دارند.در معاینه‌ی فنی به ارزش واقعی خودرو پرداخته نمی‌شود. برای کارشناسی خودرو نیاز به فردی‌ست که تبحر ویژه‌ای در زمینه‌های موتور گیربکس، رنگ بدنه، جلوبندی و… داشته باشد.

کارشناسی خودرو را به چه کسی بسپاریم؟

از آنجایی که فرد عادی  بیشتر ایرادات خودرو را نمی‌تواند تشخیص دهد، بهتر است برای بررسی هرچه بهتر از کارشناس خودرو کمک گرفت. این متخصص با دانش کافی و علم در این زمینه می‌تواند خرید اتومبیل بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

دلایل نیاز به کارشناسی خودرو

چنان‌چه خرید خودروی دست دوم بدون مشاوره از کارشناس خودرو صورت بگیرد و سلامت خودرو بررسی نشود، ضررهای مالی زیادی به خریدار وارد خواهد شد.

از قدیم‌الایام گفته‌اند که نمی‌شود از ظاهر قضاوت کرد.ممکن است خودرویی که قصد خرید آن را دارید رنگ و لعاب خیلی خوبی داشته باشد ولی ایرادهای فنی آن از دیده شما پنهان بماند. کار را باید دست کاردان  سپرد.برای خرید این دست از خودروها حتما از کارشناس خودرو کمک بگیرید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد نسبت به دستکاری کیلومتر شمار اقدام نمایند تا میزان مسافت طی شده کمتری را به فروشنده نشان دهند.در این صورت فقط یک متخصص ماهر خودرو است که می‌تواند این شیطنت‌ها را تشخیص داده و هزینه‌های احتمالی را به خوبی بسنجد.

فرض کنید با هدف خرید خودرو به بازار خودرو می‌روید. در آنجا با دو خوردو مواجه می‌شود که یکی از آنها بدون رنگ است و دیگری رنگ شده است. در این صورت اگر متخصص نباشد و به کارشناسی خودرو نپردازد شاید شما انتخاب درستی برای خرید خودرو نداشته باشید. زیرا در بازار ایران خودرویی که بدون رنگ باشد ارزش بالاتری نسبت به خودروی رنگ شده دارد. هرچند که آسیب دیده باشد!

انجام خدمات کارشناسی خودرو در محل

گاهی پیش می‌آید که شما قصد خرید خودرویی را داشته باشید اما برای اطمینان از صحت و سلامت آن نیاز به یک کارشناس داشته باشید. در چنین شرایطی می‌توانید پس از تماس تلفنی یا بخش ثبت اطلاعات در وب سایت‌های مربوطه از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

بخش های مختلف کارشناسی خودرو

کارشناسی بدنه

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌هایی که کارشناس خودرو توجه زیادی به آن  دارد، کارشناسی بدنه خودرو است. در این نوع بررسی، هرگونه تغییر نظیر:

زنگ زدگی
دفرمه شدن
خوردگی
رنگ شدگی و…

مشخص شده و نقش بسزایی را در تعیین قیمت خودرو ایفا خواهد کرد.

در حقیقت اگر خودرویی حین تصادف، دچار تغییر شکل شده یا بدنه‌ی آن آسیب دیده باشد، آن ایمنی و استحکام اولیه را نداشته و نمی‌توان آن را خودروی خوبی برای خرید درنظر گرفت. تنها در صورتی می‌توان از این عیوب چشم‌پوشی کرد که قسمت‌های آسیب دیده به طورکامل تعویض گردند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید :

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *