وبلاگ

مولتی متر با دوربین حرارتی

مولتی متر با دوربین حرارتی

 

دوربین حرارتی قابلیت تبدیل انرژی حرارتی به نور مرئی را دارد با استفاده از ترموویژن یا دوربین حرارتی،می توان دمای محیط را بادقت و سرعت بالا و به روش غیر تماسی،اندازه گیری کرد.

امروزه صنعت برق با مسائلی مانند کاهش زمان خاموشی،افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان و پایداری سیستم برق رسانی مواجه است.برای تامین رضایت مصرف کنندگان و افزایش پایداری سیستم،به نظارت و مانیتورینگ دوره ای و متناوب اتصالات،کابل ها و کلمپ های متصل به تجهیزات برق نیاز است.

برای وارسی دمای اتصالات و دیگر پارامترها،مهندسین وتکنیسین  های برق،از ترموویژن یا دوربین حرارتی بهره می برند.

در تجهیزات برق،اگر اتصالی سست باشد،باافزایش مقاومت،دمای آن نقطه افزایش خواهدیافت.با افزایش دما،اتصالات ذوب شده و از هم باز خواهند شد.

دوربین حرارتی،امواج مادون قرمز ساطع شده از اجسام و تجهیزات را کشف کرده و نقاط داغ را نمایش می دهد.

 

مولتی متر دیجیتال سی ای ام مدل CEM  DT-9889 ‚ دستگاهی حرفه ای مجهز به دوربین حرارتی

دمانگاری تجهیزات،بدون قطع تجهیزات و متصل کردن آن به نقطه خاصی،امکان پذیر است.دمای نقطه موردنظر در LCD بزرگ دستگاه به صورت رنگی نمایش داده می شود.

تکنسین یا مهندس برق،با مقایسه دمای ثبت شده توسط دوربین ترموویژن و دمای محیط،عیوب احتمالی را برطرف کرده و مانع از قطع برق خواهدشد.در استفاده از ترموویژن باید دقت کرد که با وجود هیتر یا ترانسفورماتور در محیط،دمای بالای نمایش داده شده توسط ترموویژن،مربوط به هیتر یا ترانسفورماتور است و در روند کار تجهیزات مشکلی ایجاد نخواهدکرد.

بهترین زمان انجام بازرسی در پست های برق، زمان غروب آفتاب است که اثر گرمای آفتاب بر تجهیزات کاهش یافته و نور محیط برای دید حرارت نمایش داده شده توسط دستگاه،کافی است.

مزایای استفاده از دوربین حرارتی در صنایع برق شامل افزایش اطمینان در کنترل تجهیزات،کاهش هزینه ها،قابلیت کنترل و بازرسی در خلال انجام کار،افزایش سرعت،بررسی تجهیزات بعد از تعمیرات و کنترل عملکرد درست آن ها می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *